Als werkgever ben jij verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van het personeelsdossier van werknemers. Het personeelsdossier bevat persoonsgegevens en de privacy hiervan is vanzelfsprekend van groot belang. Met een digitaal dossier in Loket.nl kun je er zeker van zijn dat je voldoet aan de laatste wet- en regelgeving en de beveiliging van documenten gewaarborgd is.
Of het nu gaat om een arbeidsovereenkomst, diploma, werkgeversverklaring of een aanvraagformulier voor een opleiding: werknemers kunnen zelf altijd en overal hun documenten terugvinden in het digitaal personeelsdossier.
De slimme dossiers zijn uitgerust met bewaar- en vernietigingstermijnen. Zo heb jij daar zelf geen omkijken meer naar.
Wil je een document bijwerken of toevoegen? Dat kan altijd! Met gemak breng je direct een logische structuur aan in je digitale personeelsdossiers, zodat jij en je werknemers documenten altijd snel terug kunnen vinden.
Heb je bijvoorbeeld een arbeidscontract gegenereerd in Loket.nl? Dan kun je het contract ook direct digitaal laten ondertekenen én de ondertekende documenten ook meteen veilig in het digitaal personeelsdossier opslaan. Hiermee bespaar je veel tijd en geld.
Steeds meer gegevens worden vastgelegd. Van beoordelingen tot contracten en verzuimgegevens. Voor iedere werknemer bepaal jij welke documenten zichtbaar zijn van het digitaal personeelsdossier en welke niet.